A mostani bejegyzésben egy tipikus témával szeretnék foglalkozni melyet sokan feszegetnek amely a "Felhő" Cloud CRM. (a továbbiakban a Cloud kifejezést használom a Felhő helyett)

Sokan használnak felhős CRM applikációkat, amelyek közül a legismertebb a Salesforce és CRM Ondemand.

Mi van azokkal akik még mindig On-premise CRM applikációkat használnak? Sokszor felteszik a kérdést: Le vagyunk maradva? Nem követjük a trendet?

 A legfontosabb szempontok:

  • Stratégia & Funkcionalitás:  Miért is lenne szükség Cloud Applikációra?

Sajnos sok esetben akik felelőtlenül váltanak, nem tudják követni saját stratégiájukat és alkalmazkodni az új kihívásokhoz. 

A flexibilitás a Cloud-ban nagyrészben elveszik és ott mindenkinek ugyanazt vagy hasonló funkcionalitást kell használnia amelyet az illető rendzser biztosít. Ez sok esetben nem rossz, de ha egy cégnek saját igényei vannak, akkor ezekről nagyrészt le kell mondania.

Itt megemlítek egy fontos szempontot az: Automatizálás: Sok esetben egy funkció amely régebben automatizálva volt, azt vagy nem lehet megcsinálni vagy át tervezve teljesen manuális.

Példa: Ha egy Service -ban vagy Sales-ben régebben egy ügyet 5 perc alatt lehetett lezárni/dokumentálni és ehez Cloudban 10 perc kell, akkor lehet a cégnek költenie kell majd újabb emberi erőforrásokra.

Az is tévhit, hogy a Cloudban többet kapnak: Például Mobilitás vagy Social CRM (facebook). Ezek ugyanugy léteznek Siebel -ben is(lásd lentebb Siebel iPadre részt)

  • Költségek: Mennyibe is kerül?

Sajnos tévhit az, hogy a Cloud megoldások olcsóbbak mint az on premise.

Az igaz, hogy az induló költség nagyobb, de az ne felejtsük el, hogy az egy befektetés. És általánosságban, 2 év után van a break point amikor a cloud már drágább.

Csak egy példa: "Automatikus adat betöltés: Siebelben ingyenes EIM -el, Salesforceban 50-100 ezer dollárba kerül a megoldás."

Újabb szempont: Kiszámíthatóság: Alap költségeken felül minden integráció például: ERP, BI, magas költséget jelent.

A kis cégeknek a Cloud CRM szerintem egy tökéletes megoldás, de olyanoknak akiknek saját stratégiájuk van, nekik érdemes befektetni saját on-premise alkalmazásba.

folyt köv. ben: Biztonság, Big Data, Analytics(Riport), Social CRM, Mobilitás.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://siebel-crm.blog.hu/api/trackback/id/tr335148329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása